ANEK Lines

Με σύνθημα την πρωτοπορία και επίκεντρο τον επιβάτη, η ΑΝΕΚ LINES έφερε την ποιοτική εξέλιξη στις θαλάσσιες μεταφορές συμβάλλοντας στην ανάπτυξη του κλάδου της ακτοπλοΐας και ανοίγοντας νέους δρόμους στις θάλασσες του Αιγαίου και της Αδριατικής.

Η εταιρεία ιδρύθηκε στις 10 Απριλίου του 1967, με την επωνυμία «Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Κρήτης Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ANEK LINES», με αρχικούς μετόχους απλούς ανθρώπους της Μεγαλονήσου που ήθελαν μεγάλα και ασφαλή πλοία στα συχνά ταξίδια τους προς την Ηπειρωτική Ελλάδα.

Η δραστηριοποίηση της ΑΝΕΚ στον χώρο της επιβατηγού ναυτιλίας ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 1970 με τη δρομολόγηση του πρώτου πλοίου της, του αλησμόνητου «ΚΥΔΩΝ», στη γραμμή Πειραιά – Χανιά. Από τότε μέχρι σήμερα η εξέλιξή της είναι εντυπωσιακή.

Ο μεγάλος και σύγχρονος στόλος της, σήμερα περιλαμβάνει 9 ιδιόκτητα πλοία, ελληνικού νηολογίου, τα οποία είναι πιστοποιημένα με τα Διεθνή Συστήματα Ασφάλειας και Ποιότητας ISM & ISPS Systems, ΙSO & HACCP αντίστοιχα. Διοικείται από 15μελες συμβούλιο και απασχολεί κατά μέσο όρο 900 άτομα σε πληρώματα & Διοικητικές Υπηρεσίες ξηράς. Η έδρα της είναι στα Χανιά, σε ιδιόκτητα υπερσύγχρονα γραφεία, τα οποία διαθέτουν μεγάλο συνεδριακό κέντρο με δυνατότητα φιλοξενίας 500 ατόμων.

Από το Δεκέμβριο του 1998, με την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, διασφάλισε την ανοδική της πορεία και συνέχισε να επενδύει στην ανάπτυξή της, στη βελτίωση του στόλου της και αναβάθμιση των υπηρεσιών της. Αξιοποιώντας τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις στο ναυτιλιακό χώρο, διεύρυνε το εμπορικό της δίκτυο, αύξησε τους προορισμούς, δημιούργησε νέες δρομολογιακές γραμμές, και με εύστοχες στρατηγικές marketing, αυξάνει διαρκώς την αξία στο συνολικό δυναμικό της και το μεγάλο δίκτυο πωλήσεων και πρακτορείων που την αντιπροσωπεύουν, σε Ελλάδα και Ευρώπη.

Ταυτόχρονα η ΑΝΕΚ με στοχευμένες πολιτικές έχει καταφέρει να διατηρήσει μια από τις πρώτες θέσεις στο χώρο της διεθνούς και εγχώριας ναυτιλίας, εφαρμόζοντας την Διεθνή Σύμβαση ναυτική εργασίας MLC 2006 καθώς και την STCW του 1995, που αφορούν στην ποιότητα των πληρωμάτων (εξειδίκευση, διπλώματα, εμπειρία κλπ).

Σήμερα η ΑΝΕΚ LINES ανήκει στην ομάδα των πλέον σύγχρονων ναυτιλιακών εταιρειών, με πανευρωπαϊκή παρουσία και μεγάλο κύρος.

Η ΑΝΕΚ LINES με σχέδιο και προγραμματισμό, με σταθερότητα και δύναμη, με προσήλωση στις αξίες και την διασφάλιση των μετόχων της, ανελλιπώς, για πάνω από 50 χρόνια, έχει αναδειχθεί σε ηγέτιδα δύναμη στο κλάδο της ακτοπλοΐας και σε σημαντικό μοχλό ανάπτυξης της οικονομίας και του τουρισμού της Κρήτης, και κατ’ επέκταση της κοινωνίας και του πολιτισμού της.

Η εταιρική υπευθυνότητα, η διαφάνεια, και η κοινωνική αλληλεγγύη, αποτελούν για την εταιρία αναπόσπαστες αρχές στην εξέλιξη της.

ΓΕΝΙΚΟΙ ΟΡΟΙ

Όροι Εισιτηρίου Επιβάτη 1. Το εισιτήριο είναι ατομικό, ονομαστικό, δεν μεταβιβάζεται και ισχύει μόνο για τη θέση και το ταξίδι που εκδόθηκε. 2. Στο ναύλο δεν περιλαμβάνεται αντίτιμο τροφοδοσίας. 3. Ο επιβάτης οφείλει να βρίσκεται στο χώρο επιβίβασης του πλοίου μισή (1/2) ώρα πριν την αναχώρηση για τις γραμμές εσωτερικού και δύο (2) για τις διεθνείς γραμμές. 4. Ο μεταφορέας δεν ευθύνεται για φθορά ή απώλεια αποσκευών εντός του πλοίου, εφόσον αυτές δεν παραδόθηκαν προς φύλαξη και δεν έχει εκδοθεί σχετική απόδειξη. 5. Τιμαλφή, χρήματα ή αντικείμενα αξίας μπορούν να παραδοθούν στο λογιστήριο του πλοίου για φύλαξη με σχετική απόδειξη μόνο. 6. Οι επιβάτες ευθύνονται για την τήρηση των Λιμενικών, Υγειονομικών και Τελωνειακών διατάξεων. 7. Οι επιβάτες οφείλουν να συμμορφώνονται με τις οδηγίες του πλοιάρχου και του πληρώματος που αφορούν στην τήρηση της τάξης και της ασφάλειας του πλοίου.

Όροι Απόδειξης Μεταφοράς Οχήματος 1. Ο οδηγός υποχρεούται να φορτώσει και να εκφορτώσει το όχημα του. 2. Τα οχήματα πρέπει να βρίσκονται στο χώρο αναμονής φόρτωσης μία (1) ώρα πριν τον απόπλου για τις εσωτερικές γραμμές και δύο (2) ώρες για τις διεθνείς και σε κάθε περίπτωση στο χρόνο που καθορίζεται από τους ισχύοντες Κανονισμούς λιμένα εφόσον είναι μεγαλύτερος του μεταφορέα. 3. Οι επιβάτες των οχημάτων υποχρεούνται να αποβιβάζονται από αυτά πριν από την φόρτωση τους στο πλοίο και σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται να εισέρχονται και να παραμένουν στο χώρο οχημάτων.

Κοινοί όροι Μεταφοράς Επιβατών και Οχημάτων 1. Απαγορεύεται η μεταφορά εκρηκτικών, εύφλεκτων, εμπρηστικών και γενικά επικίνδυνων υλών. 2. Σε περίπτωση απώλειας, το εισιτήριο επιβάτη ή η απόδειξη μεταφοράς οχήματος δεν αντικαθίσταται και δεν επιστρέφεται το αντίτιμο τους. 3. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν ευθύνεται για τυχόν καθυστέρηση ή ακύρωση του δρομολογίου, παρέκκλιση και μη τήρηση κανονικής πορείας, που οφείλονται σε κακές καιρικές συνθήκες ή εντολές του Υ.Ε.Ν. ή των Λιμενικών Αρχών ή σε λόγους ανωτέρας βίας. 4. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει το δικαίωμα μετά από έγκριση του Υ.Ε.Ν. να αντικαταστήσει το πλοίο, για το οποίο εκδόθηκε το εισιτήριο αυτό, με άλλο πλοίο. 5. Η σύμβαση μεταφοράς διέπεται από το Ελληνικό Δίκαιο. Κάθε διαφορά που προκύπτει από αυτήν ή εξ αφορμής αυτής υπόκειται στην αποκλειστική δικαιοδοσία των δικαστηρίων Χανίων, ανεξαρτήτως από την νομική της βάση. Η μεταφορά, εσωτερική ή διεθνής, υπόκεινται στις διατάξεις και τα χρηματικά όρια ευθύνης α) της Διεθνούς Σύμβασης των Αθηνών του 1974 και του πρωτοκόλλου αυτής του 1976 (ν. 1922/1991) και β) της Διεθνούς Σύμβασης των Βρυξελλών του 1924 και των πρωτοκόλλων αυτής του 1968 και 1979 (ν. 2107/1992) στο μέτρο που οι ως άνω διατάξεις εφαρμόζονται και στη μεταφορά επιβατών και αποσκευών τους ή οχημάτων, όπως εκάστοτε ισχύουν στην Ελλάδα. Ειδικότερα η Σύμβαση Αθηνών συμπεριλαμβάνει εξαιρέσεις και όρια ευθύνης του μεταφορέα για ζημία που επήλθε σαν αποτέλεσμα θανάτου ή σωματικής βλάβης ή απώλειας ή ζημίας αποσκευών ή αυτοκινήτων. Επίσης συμφωνείται ότι η ευθύνη του μεταφορέα θα υπόκειται στη μέγιστη μείωση που προβλέπεται από το άρθρο 8 παράγρ. 4 της παραπάνω Σύμβασης. Οι όροι μεταφοράς εσωτερικών γραμμών ισχύουν υπό την επιφύλαξη της εφαρμογής του ν. 3709/2008 «Δικαιώματα – Υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις επιβατικές τακτικές θαλάσσιες μεταφορές και άλλες διατάξεις». 6. Η Εταιρεία και το πλοίο δεν φέρουν ευθύνη για ατυχήματα και απώλειες ή ζημίες πριν την επιβίβαση ή φόρτωση στο πλοίο, κατά την φόρτωση ή εκφόρτωση από το πλοίο, καθώς και μετά την αποβίβαση ή εκφόρτωση από αυτό.

Όροι μεταφοράς Κατοικιδίων Ζώων 1. Οι επιβάτες που προτίθενται να συνοδεύσουν κατοικίδιο ζώο οφείλουν να το δηλώνουν κατά την διαδικασία κράτησης θέσης ώστε να ενημερώνονται για τους όρους μεταφοράς του, σύμφωνα με το ΠΔ 101/95 και τους Γενικούς όρους της ΑΝΕΚ. Τα κατοικίδια ζώα μεταφέρονται δωρεάν εντός κλωβού, σε ειδικό χώρο φύλαξης. 2. Τα κατοικίδια ζώα θα πρέπει να συνοδεύονται πάντα από τον ιδιοκτήτη τους δεμένα (με λουρί ή αλυσίδα) και να φέρουν υποχρεωτικά φίμωτρο όταν βρίσκονται εκτός του κλωβού φύλαξης τους. 3. Τα μεταφερόμενα ζώα θα πρέπει να έχουν εμβολιασθεί με τα κατάλληλα εμβόλια και να συνοδεύονται με το πρόσφατα ενημερωμένο βιβλιάριο υγείας τους το οποίο θα επιδεικνύεται στο προσωπικό του πλοίου. 4. Απαγορεύεται ρητά η παραμονή των κατοικίδιων ζώων σε εσωτερικούς κοινόχρηστους χώρους του πλοίου (καμπίνες, εστιατόρια, bar κ.λ.π) και να αποφεύγεται η παρουσία τους σε πολυσύχναστους εξωτερικούς χώρους, εκτός: α) των ειδικών εκπαιδευμένων ζώων που βοηθούν άτομα με ειδικές ανάγκες και διαθέτουν τα σχετικά πιστοποιητικά και β) των μικρόσωμων κατοικίδιων εφόσον μεταφέρονται σε ειδικά καλάθια ή φέρουν φίμωτρο που όμως δεν επιτρέπεται η είσοδος τους στα εστιατόρια, κυλικεία και καμπίνες εκτός εάν το πλοίο διαθέτει ειδικούς θαλαμίσκους. Σε κάθε περίπτωση που θα υπάρξουν διαμαρτυρίες συνεπιβατών, αυτά θα μεταφέρονται σε χώρο εξωτερικό ή στους κλωβούς. 5. Ο ιδιοκτήτης φέρει την ευθύνη της φροντίδας και υγιεινής του κατοικίδιου ζώου και είναι υπεύθυνος για την τήρηση των κανόνων που ισχύουν. Τυχόν σωματικές ή υλικές βλάβες που θα προκληθούν από κατοικίδια ζώα βαραίνουν τους ιδιοκτήτες τους οι οποίοι θα πρέπει να μεριμνούν για την λήψη αποτρεπτικών μέτρων. 6. Ασυνόδευτα κατοικίδια ζώα δεν γίνονται αποδεκτά. 7. Ο Μεταφορέας δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι θα επιτραπεί, από τις τοπικές Αρχές, η αποβίβαση του κατοικίδιου ζώου σε οποιοδήποτε λιμένα προσέγγισης.